Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży
Są to spotkania, które mają na celu nieść pomoc dzieciom i młodzieży w przypadku: trudności w relacjach, problemów szkolnych, niskiej wiary w siebie, lęków, obniżonego nastroju, depresji, sytuacji kryzysowych, wzmożonej agresji, zaburzeń zachowania, trudności w koncentracji uwagi.
Psychoterapia dzieci i młodzieży zawsze poprzedzona jest indywidualnym spotkaniem z rodzicem/rodzicami czy opiekunem, na której określamy istotę problemu. Ilość i częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie, w zależności od ustalonych celów terapeutycznych.
Czas trwania: 50-60 minut
Konsultacje psychologiczne
Podczas konsultacji dokonujemy szczegółowego omówienia zaistniałych trudności i problemów. Ustalamy, co klient chciałby osiągnąć, określamy cele. Decydujemy o najbardziej optymalnej formie dalszej współpracy.
Czas trwania: 50-60 minut
Wsparcie dla rodziców
Najważniejszą kwestią w obszarze współpracy z rodzicami jest dla mnie wiara w to, że rodzic jest najlepszym specjalistą, ekspertem od swojego dziecka. Czasami zdarza się jednak, że pojawiają się trudności, wydarzenia, w związku z którymi rodzice potrzebują wsparcia. Ważne jest umiejscowienie zachowań dziecka, trudności w kontekście rozwojowym. Często jest tak, że trudne zachowania wynikają z prawidłowego rozwoju, w którym okresy względnego spokoju przeplatają się z kryzysami rozwojowymi. Podczas konsultacji omawiamy konkretne zachowania, przyglądamy się oczekiwaniom i celom rodzica/rodziców czy opiekunów. Szukamy rozwiązań, dzięki którym rodzice będą mogli dalej z mocą i świadomością własnych zasobów stawiać czoła wyzwaniom rodzicielstwa.
Czas trwania: 50-60 minut
Zajęcia grupowe dla dzieci / młodzieży
Zajęcia grupowe o charakterze edukacyjno-terapeutycznym w małych grupach 6-8 osobowych. Informacje o naborze do grup o określonych celach terapeutycznych będą pojawiać się cyklicznie. Utworzenie grupy jest zależne od ilości osób zainteresowanych.
Warsztaty i szkolenia
Możliwe jest przeprowadzenie warsztatów i szkoleń dla firm oraz placówek oświatowych. Tematyka szkoleń jest szczegółowo uzgadniana. W celu ustalenia szczegółów (tematyka, ilość spotkań, czas trwania) zaprasza do kontaktu indywidualnego.
Diagnoza logopedyczna
Diagnoza logopedyczna polega na ocenie stopnia rozwoju mowy pacjenta. Obejmuje m.in. następujące elementy: wywiad z rodzicami, analizę dokumentacji medycznych, badanie sprawności narządów artykulacyjnych pacjenta, orientacyjne badanie słuchu, badanie słuchu fonematycznego.
Po przeprowadzonych badaniach pacjent otrzymuje prognozę trwania terapii, ustalam terminy zajęć oraz podaję zalecenia do pracy w domu.
Czas trwania: 60 – 80 minut
KIEDY UDAĆ SIĘ DO GABINETU LOGOPEDYCZNEGO?
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Terapia poprzedzona jest wywiadem, obserwacją oraz przeprowadzeniem specjalistycznych testów. Na tej podstawie stawiam diagnozę i opracowuję program usprawniania.
Czas trwania: do wyboru 30 lub 50 minut (plus 10 minut konsultacja z rodzicem/opiekunem)
KIEDY UDAĆ SIĘ DO GABINETU LOGOPEDYCZNEGO?
Diagnoza neurologopedyczna
Diagnoza neurologopedyczna skierowana jest do pacjentów z zaburzeniami neurologopedycznymi i motorycznymi w każdym wieku- od momentu urodzenia do wieku dojrzałego. W trakcie diagnozy zostaje przeprowadzony szczegółowy wywiad z rodzicem/opiekunem dziecka. Ocenia się (jeśli to możliwe): sprawność i napięcie mięśni aparatu artykulacyjnego, sposoby komunikowania się, umiejętność rozumienia i tworzenia wypowiedzi, realizację fonemów, budowę aparatu artykulacyjnego, czynności fizjologiczne w obrębie aparatu artykulacyjnego (oddychanie, odgryzanie, gryzienie, żucie
i połykanie). Przeprowadza się badanie słuchu fonemowego, kinestezji artykulacyjnej oraz orientacyjne badanie słuchu.
Czas trwania: 60-80 minut
Terapia neurologopedyczna
Terapia neurologopedyczna ukierunkowana jest na likwidowanie zaburzeń komunikacyjnych spowodowanych uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego. Do uszkodzeń mózgu dochodzi wskutek chorób neurologicznych, urazów czaszkowo-mózgowych, udarów niedokrwiennych lub krwotocznych mózgu, pojawienia się guzów i po operacjach ich usunięcia. Wskazania: afazja, dyzartria, alalia, mózgowe porażenie dziecięce, wady wrodzone centralnego układu nerwowego, wady genetyczne, niepełnosprawność sprzężona, uszkodzenia mózgu, choroby neurologiczne, autyzm.
Czas trwania: do wyboru 30 lub 60 minut
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to proces długotrwałych oddziaływań, szereg całościowych działań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, nastawionych na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania, do obowiązków szkolnych. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych.