Maria Dominiak-Prymka

Centrum Terapii Harmonia stworzyłam z pasji i zaangażowania. Podczas pracy towarzyszy mi myśl o zasbach człowieka i tkwiącym w każdym z nas potencjale. Uważne oraz życzliwe przyglądanie się swoim potrzebom oraz wartościom jest potrzebne, abyśmy mogli dokonywać dobrych dla siebie wyborów, wprowadzać dobre dla siebie zmiany. Możliwość towarzyszenia, zarówno tym młodszym, jak i starszym w procesie ich rozwoju, przyglądanie się ich zmaganiom oraz przemianom jest pięknym, inspirującym doświadczeniem. Tworzy istotę mojej pracy.

Z wykształcenia jestem psychologiem oraz pedagogiem. Psychologię oraz pedagogikę o spec. socjoterapia i promocja zdrowia ukończyłam w 2015 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Od siedmiu lat prowadzę terapię psychologiczną, grupy terapeutyczne, konsultacje oraz diagnozy psychologiczne. Obecnie pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gostyniu, gdzie zajmuję się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży. Prowadzę także terapię psychologiczną, konsultacje dla rodziców, wykłady oraz grupę dla rodziców. Jako psycholog orzekam w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Współpracuję także z działającym w Gostyniu Stowarzyszeniem BAZA, gdzie współtworzę grupy terapeutyczne oraz prowadzę konsultacje. Doświadczenie zdobywałam także pracując w szkołach podstawowych na terenie powiatu gostyńskiego oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jarocinie. W trakcie studiów odbywałam także praktykę w Ośrodku Leczenia Uzależnień oraz Współuzależnień oraz Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera w Poznaniu.

Kwalifikacje psychoterapeutyczne rozwijałam w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, gdzie w 2015 roku ukończyłam Kurs Podstawowy Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzin. W roku 2016 ukończyłam Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu. W 2020 roku ukończyłam Szkolenie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach I stopnia, a w 2021 roku Szkolenia II stopnia. W pracy kieruję się zasadami Kodeksu Etycznego-Zawodowego Psychologa. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.

Inne kursy i szkolenia:
  • Trening prowadzenia rozmów pomocowych
  • Absolwencki kurs terapii systemowej
  • Coaching wychowawczy dla pedagogów i psychologów – jak wspierać współczesnych rodziców?
  • Duże kompendium wiedzy o terapii małych ludzi – jak wspierać dzieci w wieku 3-12 lat w radzeniu sobie z trudnościami? Poziom podstawowy i zaawansowany
  • Kurs terapii młodzieży
  • Dotkliwa nieobecność. Terapeutyczna praca z żałobą i stratą
  • Gra (nie)warta świeczki. Czy da się pracować z niezmotywowanym klientem?
  • Przestrzeń-przedmiot-ciało – pozawerbalne metody pracy z nastolatkami i dorosłymi
  • Systemowa odpowiedź na potrzeby terapeutyczne osób po traumie
  • Kiedy życie boli za bardzo – autoagresja i próby samobójcze
  • Jak wspierać pacjentów z doświadczeniem parentyfikacji?
  • Co dobrego, to nie ja – praca z klientem o obniżonej samoocenie
  • Depresja – jak pomóc tym, którzy smucą się za bardzo? Perspektywa systemowa
  • Ekspresem ku poprawie, czyli RTZ w stanach obniżonego nastroju

 

 

Katarzyna Biernat

Jestem absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, logopedą, neurologopedą z elementami integracji sensorycznej, pedagogiem specjalnym, terapeutą pedagogicznym, terapeutą ręki I i II stopnia, terapeutą integracji sensorycznej I stopnia (II stopień w trakcie szkoleń).
Doświadczenie zawodowe zdobywałam odbywając liczne praktyki oraz pracując jako wolontariusz w ośrodkach dla dzieci o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej, poznańskich szkołach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, gabinetach logopedycznych oraz Szpitalu Wojewódzkim na ul. Lutyckiej w Poznaniu na oddziale neurologopedycznym.
Obecnie praktykuję jako logopeda/neurologopeda w kilku placówkach, jestem także pedagogiem szkolnym oraz terapeutą pedagogicznym. Pracuję z dziećmi z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy,  Zespołem Aspergera, Zespołem Downa, Autyzmem, ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz dysleksją.
Swoją wiedzę poszerzam podczas obecności na szkoleniach oraz konferencjach obejmujących tematykę logopedyczną oraz stymulującą rozwój dzieci i młodzieży.
Wykształcenie i doświadczenie praktyczne, które zdobyłam pozwala mi wybierać skuteczne metody terapii indywidualnie dobrane do potrzeb każdego Pacjenta.

Ukończone kursy i szkolenia:
  • Praca ze zmysłem dotyku, propriocepcji i równowagi wsparciem terapii neurologopedycznej
  • Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów- SMURF
  • FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową)
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych
  • Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
  • Warsztaty logorytmiczne – planowanie i realizowanie profilaktycznych zajęć logopedycznych Smykopląsy
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego
  • Metoda Warnkego – praktyczne zastosowanie treningu słuchowego, wzrokowego, motorycznego w terapii trudności szkolnych
  • Diagnoza logopedyczna dzieci z różnymi zaburzeniami mowy
  • Metoda Krakowska w logopedii
  • Diagnoza, Terapia i Masaż Ręki – zaburzenia motoryki małej – szkolenie I i II stopnia
  • Alternatywne metody i formy edukacji szkolnej i pozaszkolnej. Społeczne i emocjonalne uczenie się (SEL)
  • Mediacje szkolne i rówieśnicze
  • Nurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej – Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej
  • Sensopaka – budowanie relacji poprzez stymulację polisensoryczną
  • Klanza – Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki – czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i młodzieży?
  • Podstawy ortodoncji dla logopedów. Diagnoza i usprawnianie wymowy z wadą zgryzu i z wadą wymowy
  • Metoda sylabowa nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej – Metoda Krakowska
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • Warsztaty „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania”
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera
  • Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka
  • Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
  • Warsztat twórczego terapeuty
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji – Metoda Krakowska
  • Nosowanie – skuteczna terapia logopedyczna